INFORMACJE

Projekt powstał w ramach partnerskiej współpracy miast: Dzierżoniów (Lider projektu), Miasta i Gminy Serock (Partner projektu) oraz Miasta i Gminy Kluczbork (Partner projektu). Projektem objętych zostanie 5500 uczniów, z klas I-V szkoły podstawowej i I, II gimnazjalnej z terenu Dzierżoniowa, Serocka i Kluczborka. W ciągu 3 lat szkolnych uczniowie z 26 szkół będą aktywizowani do rozwijania swojego potencjału intelektualnego. W ramach projektu zostaną utworzone w szkołach Kluby Omnibusa, pełniące rolę atrakcyjnych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów chcących rozwijać swoje kompetencje i zainteresowania. Głównym założeniem Klubów Omnibusa jest doskonalenie i rozwój kompetencji porozumiewania się w językach obcych, logicznego myślenia, podstawowych kompetencji naukowo - technicznych, informatycznych oraz umiejętności uczenia się ze zrozumieniem.

BLOKI ZAJĘCIOWE

Zajęcia dla dzieci są podzielone na 4 bloki zajęciowe:
I. Blok zajęciowy A "Z językiem obcym na Ty". Grupy językowe uruchomione zostaną na różnym poziomie zaawansowania w zależności od zdiagnozowanych potrzeb w języku angielskim i niemieckim. Na potrzeby tego bloku zostaną zakupione tablice interaktywne, dzięki którym wzrośnie atrakcyjność zajęć dla dzieci, zmieni to stosowany do tej pory system nauczania języków obcych w szkołach.
II. Blok zajęciowy B "Od matematyki do przyrody".
Głównym celem zajęć jest ukształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozpoznania i zrozumienia roli, jaką matematyka i przyroda odgrywa we współczesnym świecie, formułowania sądów opartych na matematycznym rozumieniu oraz wykorzystywanie umiejętności matematycznych tam, gdzie wymaga tego codzienne życie. Na potrzeby tego bloku zostaną zakupione mikroskopy z kamerą, dzięki którym dzieci zdobędą nowe doświadczenia i umiejętności.
III. Blok zajęciowy C "Komputer - źródło wiedzy".
Rozwój kompetencji z zakresu ICT (od ang.: Information and Communication Technologies -Technologie informacyjne i komunikacyjne) przydatnych we wszystkich dziedzinach nauki. Sprawne posługiwanie się komputerem umożliwi uczniom gromadzenie, przetwarzanie i poszukiwanie danych, odbieranie i przesyłanie wiadomości oraz świadome wykorzystywanie internetowych kanałów dyskusyjnych. Na potrzeby tego bloku zostaną zakupione aparaty cyfrowe, które umożliwią uczestnikom rozwijać umiejętności tj. obróbka zdjęć i materiałów filmowych (z zastosowaniem najnowszych programów do obróbki fotografii i filmu), tworzenie i aktualizacja stron "www" oraz z zakresu grafiki komputerowej.
IV. Blok zajęciowy D "Młody biznesmen".
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności zarządzania własną karierą zawodową. Zajęcia realizowane będą przy wykorzystaniu m.in. symulacyjnych gier internetowych (np. gra giełda strona http://gra.onet.pl/gra) celem, której jest wykształcenie umiejętności zarządzania, planowania, zlecania zadań, analizowania i komunikowania. Celem zbadania potencjału młodzieży zostaną zorganizowane spotkania z doradcą zawodowym. Na zajęciach uczestnicy stworzą własne CV oraz list motywacyjny i poznają techniki autoprezentacji oraz negocjacji.

Projekt ma na celu uzupełnienie podstawowego programu nauczania w szkołach, nie koncentrowania się tylko na wiedzy, a bardziej podkreśla wagę umiejętności i ich stosowania w sytuacjach życia codziennego. Uczestniczy projektu nauczą się współpracy w zespole, formułowania i precyzowania celów, rozwiązywania problemów w sposób twórczy, zarządzania własna karierą i życiem. Atrakcją zajęć będą wspólne wycieczki i zajęcia z uczniami szkół z partnerskich gmin, wszystkie zajęcia będą całkowicie bezpłatne a każdy z uczestników otrzyma również materiały niezbędne do pracy.